مرحله پایانی دهمین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی حلی نت در روزهای پنجشنبه شانزدهم  و جمعه هفدهم اردیبهشت ماه در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار گردید.



 58 تیم در رده الف و 59 تیم در رده ب ، پس از پشت سر گداشتن رقابت سخت و سنگین در دو مرحله مقدماتی از بین 240 تیم جواز حضور به مرحله نهایی را پیدا کردند که شرکت کنندگان از 9 شهر کشور و از 11 مرکز آموزشی متوسطه و 3 دانشگاه در مرحله پایانی حضور داشتند.
پذیرش تیمها از ساعت 7:30 روز پنجشنبه مصادف با مبعث پیامبرگرامی اسلام آغاز گردید. هنگام پذیرش، بسته ای شامل کارت اعضای تیم ، گواهی حضور ، تی شرت مسابقات و چند برگه کاعذ و خودکار و فرمهای مربوطه به تیها تحویل می گردید.

اقتتاحیه مسابقات با تلاوت آیاتی چنداز کلام الله مجید ساعت 9:30 دقیقه صبح آغاز گردید . در این مراسم معاونت پژوهشی مرکز ضمن عرض تبریک عید مبعث ، مقدم شرکت کنندگان را گرامی داشتند و موفقیت آنان برای حضوردر مرحله پایانی مسابقات را پس از پشت سر گذاشتن مراحل دشوار مقدماتی ، تبریک گفتند. پس از آن ، دبیردهمین دوره مسابقات حلی نت پس از خیر مقدم  توضیحاتی در مورد انجام مسابقه ارائه دادند.




مسابقات اصلی رده سنی الف ساعت 10 صبح آغاز گردید. برای آشنایی بیشتر با روش پاسخگویی ، یک سئوال به عنوان نمونه در اختیار تیمها قرار گرفت و پس از آموزش اولیه و رفع مشکلات ابتدایی ، سئوالات اصلی توزیع گردید. بچه ها با جدیت فراوان شروع به پاسخگویی سئوالات کردند. با توجه به سیستم جدید آموزشی مدارس یعنی 6-3-3 ، این اولین دوره حلی نت است که مدارس متوسطه دوره اول به صورت کاملا جداگانه با یکدیگر رقابت می کنند و کار برای خیلی از آنها راحت تر شده است.

در رده الف حدود 60 تیم برای پاسخگویی به شش سوال به رقابت پرداختند. در این رقابت تیم هایی که به هر سوال پاسخ میدادند بادکنک رنگی مربوط به آن سوال را دریافت میکردند و رفته رفته فضای سالن را بادکنکها اشغال میکردند.


 این رقابت سه ساعت به طول انجامید و پس از آن تیم های رده الف برای اقامه نماز و صرف نهار از سالن مسابقات خارج شدند.





همچنین نفرات برتر این دوره از مسابقات حلی نت را می توانید در این آدرس بیابید 


#تهیه گزارش:دبیرستان علامه حلی تهران