easy gui 2

 سلام

اگر قسمت اول این آموزش را مطالعه نکردید حتما آن را از این لینک مطالعه کنید.

خب ما تو قسمت قبل اصلی ترین دستور این کتابخانه را که msgbox بود را آموزش دادیم که پیغامی را به کاربر میداد ولی ما به پنجره هایی برای سوال پرسیدن از کاربر هم نیاز داریم.

پس در این قسمت به پنجره هایی برای سوال کردن از کاربر را معرفی می کنیم.

براین این کار 5 دستور مختلف با کارایی مختلف وجود دارد.

اولی ynbox یا همان yes no box است که چند گزینه دارد.اگر کاربر گزینه اول را انتخاب کند ، خروجی 1 و اگر کاربر دکمه دیگری را انتخاب کند خروجی 0 خواهد بود.

ورودی هایی که این دستر از ما میگیرد مانند msgbox است با این تفاوت که به جای سومین ورودی که در msgbox نوشته درون دکمه بود، در ynbox شما باید چند کلمه برای نوشته های درون دو دکمه این پنجره بدهید.این دو کلمه حتما باید در کروشه ([]) باشند و با , از هم جدا شده باشند.(شما می توانید این دو کلمه را ندهید و پایتون به صورت خودکار دو کلمه Yes و No را به جای این دو قرار می دهد)

نمونه یک دستور ynbox :

import easygui
easygui.ynbox('halet khoobe?','hellipython',('Are','Na'))

دستور دوم که دقیقا مانند ynbox است ، ccbox نام دارد که مخفف continue/cancel box است ولی تفاوتش با ynbox این است که اگر ورودی سوم را وارد نکنید پایتون به جای آن از کلمه های Continue و Cancel استفاده می کند. 

دستور سوم boolbox است که دقیقا خود ynbox است و هیچ فرقی با ynbox ندارد.

دستور چهارم buttonbox است که دو فرق با دستور های قبلی دارد ، اول اینکه به جای 1 و 0 ، خروجی اش دقیقا متن درون دکمه ای است که کاربر انتخاب می کند و فرق دوم این است که در صورت وارد نکردن ورودی سوم این دستور ، پایتون سه دکمه Button 1 ، Button 2 و Button 3 را جایگزین می کند.

دستور پنجم و آخر indexbox است که مانند buttonbox است ولی دکمه های پیش فرض آن Yes و No هستند و خروجی آن شماره آن دکمه است به این صورت که خروجی دکمه اول 0 ، دکمه دوم 1 و ... است.

خب این قسمت هم تموم شد.

امیدوارم نهایت استفاده رو کرده باشید.

تا قسمت بعد خداحافظ